Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Kopiah In-Team

  • Saturday, October 2, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : , ,

  • Salam..
    Alhamdulillah selamat pergi dan selamat pulang. Penulis baru sahaja selamat pulang dari menziarahi adik dan kakaknya di Kelantan bersama dengan saki baki ahli keluarga yang masih tinggal di rumah.
    Kita berbalik pada tajuk. Ya, Kopiah Inteam. Mesti anda semua yang jarang mengikuti perkembangan nasyid tanah air berasa sedikit pelik mendengar nama kopiah ini. Jangan risau , penulis sendiri pun tersenyum sendirian pada 2 bulan yang lepas setelah menemui nama kopiah ini di alam maya. Seperti biasa, kebanyakan artis akan cuba mencipta fesyen tersendiri sebagai trademark mereka. Contoh paling mudah yang akan penulis beri adalah Tudung Wardina. Kenapa ianya dinamakan Tudung Wardina? Sudah tentu ramai yang akan menjawab kerana Wardina yang memperkenalkan fesyen tudung itu kepada masyarakat. Okey, contoh kedua, Kopiah Raihan. Kenapa ianya dinamakan kopiah Raihan? Seperti biasa ramai akan memberi jawapan yang sama seperti jawapan di atas. Begitu jugalah dengan contoh lain seperti Tudung Arini, Kopiah Mufti, Baju Raihan, dan beberapa benda yang lain luar pengetahuan penulis. Jadi, jawapan pada persoalan yang menjanggalkan mereka yang mendengar nama Kopiah Inteam adalah seperti jawapan pada contoh-contoh yang penulis berikan sebentar tadi. Mungkin selepas ini akan muncul pelbagai lagi nama baru seperti Kopiah UNIC, Baju Hijjaz, dan sebagainya.

    Sekarang Penulis sudah pun memiliki Kopiah Inteam ini setelah berjaya menemuinya di hadapan Masjid Muhammadi, Kelantan. Sebelum ini penulis dimaklumkan bahawa kopiah ini sukar dicari di tempat lain melainkan di Masjid India, Kuala Lumpur. Jadi penulis merancang ingin ke sana pada hujung tahun ini bagi mendapatkan kopiah idaman beliau. Tetapi Allah telah memendekkan jarak masa untuk memakbulkan impian hambaNya yang tidak sabar ini. Alhamdulillah.
    Setakat ini dahulu pada post kali ini. Moga ianya memberi sedikit sebanyak ilmu pada anda.
    Sekian, Wallahu'alam...
    1715, 23 Syawal 1431
    Alor Setar, Kedah.

    0 komentar:

    bloggermuslim