Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Baru Kini Terasa Pengorbanan Sebenar Seorang Guru.

  • Monday, May 16, 2011
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : , ,
  • ~kenangan bersama Sir Azman sebelum pengumuman keputusan SMRAMM. Alhamdulillah, semuanya lulus dan tidak ada yg kurang dari pangkat JAYYID.~

    Semenjak kelmarin saya melihat para pelajar sibuk mempersiapkan prasarana serta tugasan masing-masing. Begitu juga diri saya sendiri. Tahun-tahun sebelum ini saya juga sentiasa sibuk begini, tetapi jujurnya saya tidak pernah merasai suatu perasaan ini yang hanya hadir setelah saya tamat zaman persekolahan. Segalanya bagi saya sebelum ini tidak lain dan tidak bukan sekadar adat majlis tahunan. Betapa kosongnya tika itu. Mungkin kerana saya masih lagi akan bersama-sama para guru dan pendidik dalam tempoh yang lama pada ketika itu.

    Tetapi saat ini, tika ini, waktu ini, detik ini, saya merasakan begitu bermakna adanya seorang guru.

    Berdirinya saya kini adalah hasil didikan insan-insan yang tabah, yang gagah, yang semangatnya tidak mudah patah dan sama sekali tidak akan mengalah pada cabaran yang menggugah.

    Terima kasih pada kalian semua yang bergelar guru, khususnya yang mengenali diri ini terutama Sir Azman. Namamu tidak akan ku lupakan meskipun usia di akhir senja.

    Balasan mesej yang tidak akan saya lupakan dari Sir Azman.

    "Syukran 'Ammar,
    Bernasyidlah sehingga ke akhir hayatmu. Moga nanti dunia akan bernasyid atas pemergianmu. Selamat Hari Guru Munsyid(bukan mursyid)."

    p/s:'Asif atas ketidak'update'an akibat masa yang tidak terurus. InsyaAllah saya masih lagi sedang belajar mengurus masa dengan betul.
    MS-17
    2005, 16 Mei 2011
    Rumahku, Yan, Kedah.

    0 komentar:

    bloggermuslim