Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

FarEast - Aman

  • Sunday, November 21, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : , ,

  • Sebenarnya saya sendiri boring juga melihat blog yang tidak di'update', jadi saya cuba juga lah untuk beri sedikit info nasyid sebagai pengubat rindu untuk blog ini.

    Antara nasyid yang saya sedang gemari sekarang ialah nasyid dari kumpulan FarEast dari album terbaru mereka 'Saat Lafaz Sakinah' yang berjudul 'Aman'. Pada pandangan saya lagu sedikit rap dan diselitkan chorus balada. Part yang paling saya minati adalah bahagian chorus baladanya. Sungguh menyentuh jiwa(hehe..kira feel lah).

    Kita harus bersatu ayuh kita laungkan bersama
    suara keamanan sejagat manusia
    menyemaikan cinta menyuburkan sayang
    agar dunia aman sentosa

    Namun begitu pada pandangan beberapa rakan saya yang mendengar ketika saya memainkannya lagu itu seumpama lagu dangdut. Memang benarlah firman Allah Ta'ala yang menyatakan bahawa setiap makhluk di muka bumi ini adalah berbeza.

    Jadi, untuk mencari pandangan anda sendiri, dengarkanlah nasyid FarEast - Aman dan hayatilah maksud yang hendak disampaikan.



    lirik boleh didapati di laman web www.liriknasyid.com


    0845, 15 ZulHijjah 1431
    Bilik Komputer MMY, Yan

    0 komentar:

    bloggermuslim