Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Mata Lelaki Ketika Melihat Wanita

  • Friday, October 29, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label :

  • Alhamdulillah masih ada kesempatan buatku untuk mengupdate posting hari ini. InsyaAllah pada kali ini saya hanya ingin berkongsi posting dari seorang akhwat. Saya tertarik dengan artikel beliau kerana hal demikian lah yang berlaku dalam realiti masyarakat sekarang. Silakan baca. Kalau boleh baca sampai habis. Moga ianya memberi kesan pada anda walaupun sedikit.


    Malam pasangannya siang, Jaga pasangannya tidur, Rajin pasangannya malas, Dan lelaki pasangannya perempuan kerana perempuan adalah pasangan kepada lelaki, maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita itu dapat memikat hati lelaki.

    Bila berkata tentang terpikat, maka ia ada hubung kait dengan nafsu. Jika ia ada hubungkait dengan nafsu, ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan.

    Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman. Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.

    *Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol. Simbol apa, semua orang tahu. Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak dikawal dengan iman. Maka mata lelaki ini selalu menjalar apabila terlihat seorang perempuan.

    *Setiap bentuk badan seorang perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu. Apabila seorang lelaki terlihat seorang perempuan, maka perkara pertama yang akan dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan. Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.

    *Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya. Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat bentuk lehernya, maka wajiblah wanita itu menutup lehernya. Maka mata lelaki itu akan turun lagi melihat bentuk payu daranya, maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.

    *Setelah itu mata lelaki akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya, maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggangnya, maka mata lelaki itu akan melihat pula akan bentuk punggungnya, maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya, maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain yang agak ketat sehingga terlihat bentuk pehanya walau sedikit, maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan bentuk kakinya pula, maka janganlah wanita itu berseluar, kerana terus-terang pihak lelaki bercakap, walau muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh, jika beliau memakai seluar,walau nampak besar sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara sepontan, entah tak tahu Kenapa?

    *Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak akan bentuk kakinya, maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya, maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki itu tidak berdosa, menutup kakinya dengan melabuhkan kain, atau memakai stokinyg warnanya jangan sesekali berwarna kulit perempuan, maka mata lelaki ini akan kembali ke atas, akan melihat pula bentuk tangan wanita itu, maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki.

    *Maka wahai lelaki, janganlah pula kamu melihat mukanya, kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika kamu wahai lelaki, ingin meminangnya. Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang cantik akan menimbulkan fitnah, maka berpurdahlah kamu, jika itu lebih baik untuk kamu.

    *Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis penyakit,iaitu mata lelaki itu akan tertangkap dengan sepontan jika ia terlihat warna yang menyerlah atau terang jika ianya berada pada perempuan.

    *Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat. Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami. Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu apakah dia mata lelaki itu, dan perlu diingatkan, jika semua aurat telah ditutup, jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah pula kita menjaga kehormatan diri masing2, jangan keluar seorang2,keluarlah dengan mahram, atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita agar tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula janganlah menjalar langsung kepada muslimah, walau muslimah itu telah menutup aurat, insyaAllah selamat dunia akhirat.

    *Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu dan jagalah kemaluanmu". Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya, sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia dilarangi oleh Allah SWT.

    p/s: Syukran kepada saudari Ayat Al-Akhraj atas posting kali ini.

    1735, 21 ZulQo'edah 1431
    Alor Setar, Kedah.

    8th Generation of Maktab Mahmud Yan

  • Friday, October 22, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label :
  • ~klik pada gambar untuk paparan lebih besar dan jelas~

    2006 - 2010
    >>We'll Rule<<

    2230, 14 ZulQo'edah 1431
    Yan, Kedah.

    Musibah Kembali..!!

  • Monday, October 18, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : ,

  • Alhamdulillah, diri ini tersangat bersyukur atas peringatan dan perhatian Allah ta'ala kepada hambanya yang lemah ini. Hamba yang memerlukan seberapa banyak peringatan dan nasihat. Nasihat mereka yang beriman dan bertaqwa. Sesungguhnya Allah telah pun berfirman dalam kitab terulungNya bahawa

    "Janganlah kamu akui sudah beriman selagi mana belum diuji"

    Ini bermaksud setiap mereka yang beriman kepada Allah tidak akan lari dari diuji oleh Rabbul 'Izzati dengan pelbagai cara dan rupa. Mungkin ada yang diuji dari segi fizikal dan tidak lupa juga jiwa atau perasaan. Semua itu perlulah dihadapi dengan penuh tabah bersama pertimbangan akal yang waras serta iman yang kukuh. Ingatlah Allah tidak akan menguji hambanya dengan bebanan yang di luar kemampuan hamba-hambanya. Bersama firman Allah ta'ala yang selalu disebut oleh murobbi penulis,mafhumnya,

    "Allah tidak akan menguji hambanya melainkan pada kemampuan diri mereka "

    Oleh demikian perlulah kita mengetahui bahawa setiap ujian yang kita rasai terlalu berat itu sebenarnya adalah pada kemampuan diri kita. Kita mampu selesaikannya tapi ingatlah, penyelesaian yang terbaik perlulah bersama AKAL dan IMAN. Bukan NAFSU. Perenang yang kuat adalah apabila dia berenang melawan ombak. Meskipun sukar dan penat namun hal demikian akan menambahkan lagi kekuatan pada otot-otot lengannya dan akan lebih berjaya pada masa akan datang.

    Ingatlah wahai saudara/saudari sekalian, Allah itu adalah sebaik-baik penjaga. Tiada penjaga yang sesempurna sifatNya. Allah sentiasa dekat dengan kita walau kita terasa terlalu jauh ketika melakukan maksiat terhadapNya. Sama-samalah kita KEMBALI MENGHITUNG DIRI.
    Sekian, wallahu'alam.

    p/s: penulis sedang cuti sakit selama seminggu akibat dari kecederaan buku lali persis pemain bola sepak terkenal, Wayne Rooney.(cewaah..)InsyaAllah akan kembali beraksi pada pentas pengajian pada minggu hadapan. Doakanlah semoga cepat sembuh. Ameen.
    0715, 11 Zul-Qo'edah 1431
    Alor Setar, Kedah.

    Ustaz Dahlan dalam Jiwa Perjuangan

  • Friday, October 15, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label :
  • ..::[10 10 10]::..

  • Thursday, October 14, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : ,
  • Sebelum ini hari-hariku sentiasa berlalu dengan penuh ceria bersama senyuman yang sentiasa menghiasi kehidupannku. Indah. Tenang. Damai. Persis sekawan layang-layang yang terbang bebas merentas Khatulistiwa.


    Tiba tanggal 101010, terasa seperti dihentam badai Tsunami. Segala ketenanganku diragut tanpa sekelumit bicara keadilan dan pertimbangan. Mulai saat inilah segala kegusaran, kerisauan dan kegelisahan menyelimuti diriku sehinggakan diriku lemas. Terasa seperti ingin membiarkan diriku sahaja terus mati. Tamparan yang ku terima kali ini terlalu hebat dalam sejarah riwayat hidupku. Peristiwa yang akan kekal segar dalam benak kehidupanku.


    Syukran Sir atas peringatan yang tidak terjangkau dan sukar untuk diterima oleh mana-mana benak segenap insan yang leka dengan ketenangan seperti diriku ini. Namun iman yang sedikit ini berjaya memanipulasikan keadaan. InsyaAllah manusia yang menggunakan akal tidak akan mengulangi kesilapannya dua kali.


    p/s: Sanah Helwah yaa Ukhti -Angah(101010). Jangan jadi macam diriku ini.

    0007, 06 ZulQa'edah 1431

    Pantai Murni, Yan, Kedah

    Keaktifan Blog

  • Tuesday, October 5, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : ,

  • Assalamu'alaikum...
    Alhamdulillah ada sedikit kesempatan beberapa minit yang penulis dapat untuk memaklumkan sedikit perkara tentang keaktifan blog ini untuk seketika waktu ini.
    Untuk pengetahuan semua, blog ini akan jarang diupdate dek peperiksaan yang semakin menghampiri diri penulis. Keputusan percubaan yang lepas teramat mengecewakan diri penulis dan kini beliau berazam untuk memperbaikinya pada peperiksaan yang sebenar nanti. Oleh itu, masa yang terluang akan dipenuhi dengan batu-batu besar(perkara penting dan utama) bak kata penulis terkenal Hilal Asyraf.
    Wahai pembaca sekalian, berdoalah untuk penulis dan calon-calon peperiksaan yang lain sekali bagi merangkul kejayaan dalam peperiksaan paling besar di Malaysia supaya Islam tidak dipandang rendah.
    Akhirulkalam, semoga kita semua dapat mengecapi kejayaan dalam sesuatu perkara tidak bukan kerana Islam. Majulah Untuk Islam.(sila hayati nasyid Menuju Wawasan dari UNIQ)
    Sekian, Wallahu'alam.
    1005, 27 Syawal 1431
    Bilik Komputer MMY, Yan, Kedah

    Kopiah In-Team

  • Saturday, October 2, 2010
  • Ibn Kassim As-Shafie
  • Label : , ,

  • Salam..
    Alhamdulillah selamat pergi dan selamat pulang. Penulis baru sahaja selamat pulang dari menziarahi adik dan kakaknya di Kelantan bersama dengan saki baki ahli keluarga yang masih tinggal di rumah.
    Kita berbalik pada tajuk. Ya, Kopiah Inteam. Mesti anda semua yang jarang mengikuti perkembangan nasyid tanah air berasa sedikit pelik mendengar nama kopiah ini. Jangan risau , penulis sendiri pun tersenyum sendirian pada 2 bulan yang lepas setelah menemui nama kopiah ini di alam maya. Seperti biasa, kebanyakan artis akan cuba mencipta fesyen tersendiri sebagai trademark mereka. Contoh paling mudah yang akan penulis beri adalah Tudung Wardina. Kenapa ianya dinamakan Tudung Wardina? Sudah tentu ramai yang akan menjawab kerana Wardina yang memperkenalkan fesyen tudung itu kepada masyarakat. Okey, contoh kedua, Kopiah Raihan. Kenapa ianya dinamakan kopiah Raihan? Seperti biasa ramai akan memberi jawapan yang sama seperti jawapan di atas. Begitu jugalah dengan contoh lain seperti Tudung Arini, Kopiah Mufti, Baju Raihan, dan beberapa benda yang lain luar pengetahuan penulis. Jadi, jawapan pada persoalan yang menjanggalkan mereka yang mendengar nama Kopiah Inteam adalah seperti jawapan pada contoh-contoh yang penulis berikan sebentar tadi. Mungkin selepas ini akan muncul pelbagai lagi nama baru seperti Kopiah UNIC, Baju Hijjaz, dan sebagainya.

    Sekarang Penulis sudah pun memiliki Kopiah Inteam ini setelah berjaya menemuinya di hadapan Masjid Muhammadi, Kelantan. Sebelum ini penulis dimaklumkan bahawa kopiah ini sukar dicari di tempat lain melainkan di Masjid India, Kuala Lumpur. Jadi penulis merancang ingin ke sana pada hujung tahun ini bagi mendapatkan kopiah idaman beliau. Tetapi Allah telah memendekkan jarak masa untuk memakbulkan impian hambaNya yang tidak sabar ini. Alhamdulillah.
    Setakat ini dahulu pada post kali ini. Moga ianya memberi sedikit sebanyak ilmu pada anda.
    Sekian, Wallahu'alam...
    1715, 23 Syawal 1431
    Alor Setar, Kedah.